سیسمونی

در حوزه کودک و لوازم مورد نیاز کودک

سیسمونی

در حوزه کودک و لوازم مورد نیاز کودک

وان حمام چیست و نکات خرید آن

کودکان معمولا به حمام رفتن علاقه ی زیادی دارند و به قول خودشان (آب بازی) یکی از بهترین تفریحات برای آنها محسوب می شود. اما همه ی مادران می دانند که حمام بردن کودکان نیاز به فراهم کردن یکسری مقدمات دارد. مقدماتی که بخش زیادی از آنها هنگام خرید سیسمونی فراهم شده اند. از جمله: وان حمام ،حوله، لیف، شامپو بدن، شامپو مخصوص شست و شوی سر کودک و… . همانطور که گفته شد، وان حمام یکی از این وسایل ضروری است. خرید وان باعث می شود که کودک علاقه ی بسیار زیادی به حمام رفتن داشته باشد، خصوصا اگر همراه با شکل های زیبا و عروسکی باشد. به هر صورت، مادران عزیز هنگام خرید وان حمام باید یکسری نکات را بدانند. ما در این مطلب این نکات را به شما آموزش می دهیم. تا با خیال آسوده این وسیله ی کارآمد را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

وان حمام چیست؟

وان اصطلاحی روسی است و در واقع ظرف بزرگی می باشد که انسان ها خود را درون آن می شویند. امروزه علاوه بر بزرگسالان، نوزادان و کودکان هم از وان استفاده می کنند و دلیل آن هم راحتی در شست و شو می باشد. می توان گفت هنگام استفاده از وان در مصرف آب هم صرفه جویی می شود، چون وقتی وان پر از آب می شود، دیگر نیازی نیست که شیر آب باز باشد.

بیشتر بخوانید : برترین کالسکه های مخصوص کودکان

انواع وان حمام‌کودک و نوزاد:

  • وان استاندارد: این وان ها جنس پلاستیکی دارند و معمولا خیلی گران نیستند. بعضی از این وان ها قابل استفاده در سینک ظرفشویی هستند و مناسب کودکانی می باشند که خیلی کوچک هستند. برخی دیگر از آنها مانند کمربند ایمنی کودک شما را سرپا نگه می دارد وقتی کودک بتواند سرپایش بایستد، وقت استفاده از وان های پلاستیکی می باشد.
  • وان کودک قابل تبدیل: هرچه نوزاد شما بزرگتر شود سایز وان هم تغییر می یابد. به عبارت دیگر؛ اندازه وان قابل تنظیم است و در سنین مختلف کودک، می توانید از آن استفاده کنید.
  • وان کودک تاشو یا قابل انعطاف: اگر مشکل با بزرگی وان دارید و نگهداری آن فضای زیادی را در بر می گیرد. پیشنهاد ما به شما، خرید وان تاشو است که به راحتی درون کمد جای خواهد گرفت.
  • وان نوزاد بادی: این مدل هم برای کمبود جا و هم برای مسافرت بسیار مناسب خواهد بود. تنها عیبی که این مدل دارد این است که وقتی می خواهید از آن استفاده کنید باید باد شود. کاری که به نظر دشوار است.
  • وان لوکس نوزاد: این مدل دارای قیمت بالایی است و همراه خود یکسری وسایل جانبی اعم از، دوش آب، اسباب بازی، ماساژور و… دارد. برای استفاده باید از نیروی برق یا باتری استفاده کنید. وزن آنها سنگین می باشد.
  • وان کودک پایه دار: این مدل علاوه بر راحتی کودک، برای والدین بسیار مفید و کارآمد است. به گونه ای که برای استفاده از وان، نیازی نیست که بنشینید و به راحتی، ایستاده می توانید کودک خود را بشویید. البته فراموش نکنید قیمت این مدل هم بالا می باشد.

بیشتر بخوانید : راهنمای صندلی غذاخوری نوزادان

هنگام خرید وان حمام‌کودک و نوزاد به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • اندازه مناسب: هنگام خرید وان کودک سعی کنید انداره و سایز مناسب را خریداری نمایید. چون اگر اندازه وان بزرگ باشد، کودک شما ممکن است غرق شود. اگر هم خیلی کوچک باشد، کودک به راحتی نمی‌تواند در آن جا به جا شود. پس با توجه یه قد و وزن کودک عزیزتان، وان مناسبی را خریداری کنید.
  • قابل شست و شو بودن: قبل از خرید وان به قابل شست و شو بودن آن توجه کنید. اگر وان مورد نظر شما، دارای پیچ و خم و فرورفتگی های زیادی باشد، شستن آن به مراتب زمان بر و سخت می باشد. سعی کنید حتی الامکان وان انتخاب شده دارای سطوح صافی باشد.
  • وان دست دوم نخرید: این وان ها ممکن است به دلیل استفاده زیاد دچار نشتی شده باشند. یا برخی از قسمت های آن دچار شکستگی شده باشد و به بدن کودک شما آسیب برساند.
  • وان قابل تبدیل بخرید: هنگام خرید سیسمونی، سعی کنید وان قابل تبدیل بخرید، تا متناسب با بزرگ شدن کودک، سایز آن هم تغییر یابد. اگر این وان ها را خریداری نمایید، در هزینه تان صرفه جویی می شود و دیگر نیازی نیست مدام برای کودکتان وان حمام خریداری کنید.
  • در کنار کودک باشید: هیچ وقت کودک را تنها نگذارید، وقتی کودک را درون وان حمام می گذارید، حتما کنارش باشید تا مبادا دچار خفگی شود، هنگامی که کنار او هستید ساعات خوشی را با هم می گذرانید و می توانید با او آب بازی کنید.


و در آخر به شما پیشنهاد میکنیم مقاله برترین صندلی ماشین کودک هم بخوانید



منبع : کیمیک 

دراور کودک پلاستیکی، ایده‌ای جالب برای تزئین

رتب نگه داشتن اتاق کودکان همیشه معضلی بزرگ برای مادران است. یکی از راهکارها برای نظم بخشیدن به اتاق کودکان، استفاده از دراور کودک پلاستیکی است. در این مقاله قصد داریم تا درباره این وسیله، مزایای آن و ایده‌ای جالب برای تزئین از آن بیشتر صحبت کنیم.

دراور کودک پلاستیکی یک وسیله بسیار ساده با طرح‌ها و رنگ‌‌های فانتزی متنوع است که می‌توان از آن به عنوان وسیله‌ای برای جاگذاری اسباب‌بازی‌ها و وسیله‌های اضافی کودکان، بهره برد.

در این مقاله می‌خوانید:

  • دراور کودک پلاستیکی چیست؟
  • انواع دراور کودک پلاستیکی
  • مزایای دراور کودک پلاستیکی
  • چطور دراور کودک پلاستیکی را با دکوراسیون اتاق کودک خود هماهنگ کنید

اگر کودکتان فضای اضافی برای اسبا‌ب‌بازی‌ها یا وسیله‌های جدیدش ندارد، نیازی به صرف هزینه‌های اضافی برای خرید کمد یا دراورهای چوبی نیست. شما می‌توانید با خرید یک دراور کودک پلاستیکی هم فضای بیشتری را برای وسیله‌های کودک خود به ارمغان آورید و هم هزینه بسیار کمتری را متحمل شوید.

دراور کودک پلاستیکی چیست؟

دراور کودک پلاستیکی در واقع وسیله‌ای با چند کشو است که در گوشه‌ای از اتاق کودک قرار می‌گیرد و می‌توانید از آن برای جاگذاری برخی وسیله‌ها و اسباب بازی‌های کودک استفاده کنید. این دراورها معمولا از پلی‌پروپیلن یا رزین ساخته می‌شوند و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی را بسته به سلیقه‌های متفاوت، شامل می‌شوند.

برخی از این دراورها دارای آینه و صندلی هستند، طرح‌های فانتزی دارند و براساس نیاز کودک خود  و سلیقه او می‌توانید یکی از انواع آن را برای اتاق فرزند خود خریداری کنید.

انواع دراور کودک پلاستیکی

همان‌طور که اشاره شد، دراور کودک پلاستیکی براساس نیاز مصرف کننده در انواع مختلفی ارائه می‌شود. معمولا این دراورها دارای دو نوع بدون آینه و آینه دار هستند.

دراور کودک پلاستیکی بدون آینه

این نوع از دراور دارای کشوهای بیشتری از نمونه آینده دار است و معمولا برای جاگذاری وسیله‌های اضافی کودک کنار کمد یا تخت او در گوشه‌ای از اتاق قرار می‌گیرد. این نوع از دراورها ابعاد مختلفی دارند و شما می‌توانید براساس فضای خالی موجود در اتاق کودکتان، ابعاد متناسب با نیازتان را خریداری کنید.

دراور کودک پلاستیکی آینه دار

این نوع از دراور معمولا دارای طرح‌های فانتزی است و بیشتر در طرح‌های دخترانه به فروش می‌رسد. اگر کودک شما در اتاقش دراور آینه دار ندارد، این نوع از دراور گزینه مناسبی برای او محسوب می‌شود. این نوع دراورها کشوهای کمتر یا کوچکتری نسبت به دراورهای بدون آینه دارند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند

مزایای دراور کودک پلاستیکی

امروزه در کنار تمامی وسیله‌های اصلی اتاق کودک مانند تخت و کمد دیواری، استفاده از دراور کودک پلاستیکی نیز بسیار مرسوم شده است. دلیل رواج استفاده از چنین وسیله‌ای در اتاق کودک، مزیت‌هایی است که برای خانواده‌های پر جمعیت یا خانواده‌هایی که با کمبود جا مواجه هستند، ایجاد می‌کند.


از جمله مزایای استفاده از دراور پلاستیکی کودک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای کمی را اشغال می‌کند
  • قابلیت جمع شو بودن برخی از انوع آن برای خانواده‌هایی که مستاجر هستند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود
  • با توجه به تنوع طرح و رنگ، می‌توان طرحی متناسب با دکوراسیون اتاق کودک خود انتخاب کرد
  • این نوع از دراورها معمولا از موادی ساخته می‌شوند که دوام بالایی دارند و دچار شکستگی نخواهند شد
  • وزن سبک آن‌ها امکان جابه‌جایی را بسیار آسان می‌کند
  • مقرون‌به صرفه است و نسبت به دراورهای چوبی قیمت بسیار پایینی دارد
  • قابلیت شستشو با دستمال مرطوب و اسپری‌های تمیزکننده سطوح را  دارد و دچار خرابی یا لک نمی‌شود

چطور دراور کودک پلاستیکی را با دکوراسیون اتاق کودک خود هماهنگ کنید


اگر هنگام خرید دراور پلاستیکی کودک برای اتاق فرزند خود به طرح یا رنگ دلخواه برنخوردید یا تنوع طرح‌ها و رنگ‌های آن‌ در فروشگاه‌ها محدود بود، نگران نباشید ما به شما یاد می‌دهیم تا چطور با وسیله‌های ساده و دم دستی دراورهای پلاستیکی ساده را متناسب با دکوراسیون اتاق کودک خود تزئین کنید.

مواد لازم:

  • کاغذ رنگی یا کاغذ کادو با طرح دلخواه
  • ابر اسفنجی
  • چسب ماد پاج
  • برای این کار بهتر است به سراغ دراورهای پلاستیکی با کشوهای شفاف و بدون رنگ بروید.

    ۱.ابتدا چند طرح کاغذ کادو یا کاغذ رنگی که با دکوراسیون اتاق کودکتان همخوانی دارد، انتخاب کنید

    ۲.کاغذها را به اندازه ابعاد جلوی کشو برش دهید

    ۳.به کمک ابر اسفنجی، چسب ماد پاج را روی سطح داخلی کشوی دراور پخش کنید

    ۴.کاغذها را با دقت به صورتی که طرح‌ها از بیرون دراور دیده شوند، به سطح داخلی کشوی دراور بچسبانید و آن را یکدست کنید تا کاملا به سطح داخلی کشو بچسبد

    ۵.اجازه دهید که برای چند ساعت استراحت کند تا کاملا کاغذها به سطح داخلی کشوی دراور بچسبند

    ۶.دراور کودک پلاستیکی با طرح دلخواه شما آماده استفاده است.



  • خرید تخت و گهواره در فروشگاه آنلاین سیسمونی بدو نی نی 


  • منبع : نی نی بان 



راهنمای خرید موتور شارژی کودک

برای پسر بچه ها و دختر بچه ها داشتن یک موتور شارژی که به موتور واقعی نزدیک است، خیلی جذاب به نظر می رسد. اگر به دنبال یک هدیه تولد برای پسربچه و دختربچه هستید، بدون شک بهترین گزینه خرید موتور شارژی است. موتور شارژی کودک نسبت به ماشین شارژی از قیمت کمتری برخودار می باشد به همین علت برای هدیه از ماشین شارژی بهتر است.

این هدیه برای بچه ها یک هدیه لاکچری به حساب می آید، پس اگر می خواهید برای کودک خود یا بستگان نزدیک یک هدیه ارزشمند بخرید بهتر است به دنبال خرید این وسیله بروید. اگر قصد خرید موتور شارژی دارید، اما با توجه به تنوع زیاد در مدل ها و قیمت با مشکل مواجه شده‌اید، مطالعه این مطلب به شما کمک می کند.

در این مطلب شما را با انواع مدل های موتور شارژی و نکات مهمی که موقع خرید موتور شارژی باید به آن ها توجه داشته باشید، آشنا می کنیم. اگر احساس می کنید مطالعه این مطلب برای خرید موتور شارژی به شما کمک می کند می توانید آن را مطالعه نمایید. در غیر این صورت انتخاب با خود شماست می توانید مستقیم بدون مطالعه به محصولات در انتهای مطلب مراجعه کرده و یکی را انتخاب و خرید کنید.

موتور شارژی چیست؟

نوعی موتور اسباب بازی است، که تقریبا شبیه به موتور های واقعی ساخته می شود، با این تفاوت که به جای ایجاد کردن نیروی محرکه به وسیله بنزین برای حرکت از یک موتور الکتریکی و باتری بهره می برند. این موتور ها موزیکال هم هستند و کودک می تواند موقع حرکت یا در حالت ایستاده با آن ها موسیقی گوش کند. باتری به کار رفته در این موتورها قابل شارژ هستند و شما می توانید چندین بار آن ها را شارژ نمایید.

انواع موتور شارژی:

  1. موتور شارژی تک موتوره: این مدل ها دارای یک عدد موتور بر روی چرخ عقب هستند. معمولا تک سرعته نیز می باشند. برای بچه های سبک وزن طراحی شده اند.
  2. موتور شارژی دو موتوره: این مدل ها دارای دو عدد موتور الکتریکی بر روی چرخ عقب خود هستند، معمولا سرعت در این موتورها قابل تغییر می باشد. و برای کودکان سنگین وزن مناسب هستند.

ماشین شارژی بهتره یا موتور شارژی:

  • موتور شارژی ها نسبت به ماشین شارژی از قیمت کمتری برخوردار است. بنابراین از نظر قیمت مناسب تر هستند.
  • ماشین شارژی ها دارای پخش کننده تصویری هستند اما موتور شارژی ها معمولا بدون سیستم پخش کننده و در برخی مدل ها دارای سیستم پخش صوتی هستند.
  • موتور شارژی ها دارای سویچ برای روشن کردن هستند اما ماشین شارژی دارای دکمه برای روشن شدن می باشند.
  • ماشین شارژی ها دارای کمربند ایمنی هستند، اما موتور شارژی ها دارای کمربند نگهدارنده نیستند.
  • ماشین شارژی دارای ریموت کنترل برای کنترل از راه دور توسط والدین می باشند، اما موتور شارژی ها قابلیت کنترل از راه دور را ندارند.

نکات مهم هنگام خرید موتور شارژی کودک:

  • قیمت موتور: مهم ترین و موثرترین فاکتور در انتخاب موتور شارژی قیمت ان می باشد. قبل از هر کاری مقدار پولی که قرار است بابت خرید موتور هزینه کنید را مشخص کنید. زمانی که میزان بودجه مشخص شود، خودبه‌خود خیلی از مدل هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند حذف می شوند.
  • سن کودک: قبل از هر چیز به دنبال موتور هایی بروید که در محدوده سنی کودک شما قرار دارند، زیرا ارتباط مستقیمی با اندازه موتور دارد در واقع می توان گفت برای هر سنی موتوری به اندازه خاص ساخته میشود.
  • وزن کودک: جنس بدنه موتورها با توجه به وزن کودکان طراحی می شود، با توجه به وزن کودک خود موتور شارژی مناسب وزن کودک خود را خریداری کنید.
  • قدرت موتور: میزان قدرت در موتور شارژی ها را با واحد وات مشخص می کنند که به صورت یک عدد کنار حرف لاتین W نمایش داده می شود هرچه میزان وات موتور شما بیشتر باشد قدرت موتور بالاتر است.
  • نوع باتری: بهترین نوع باتری برای موتور شارژی ها باتری های لیتیوم یون می باشند، این باتری ها قابلیت شارژ شدن به تعداد دفعات زیاد را دارند. پس بهتر است موتورهایی را بخرید که باتری آن ها لیتیوم یون است. زیرا خیلی سریع شارژ می شوند و مدت زمان بیشتری هم می توان با آن ها کار کرد.
  • حداکثر سرعت: در دفترچه راهنمای این موتور ها حداکثر سرعتی که در شرایط ایده‌آل می توان با آن ها حرکت کرد، نوشته شده است پس هنگام خرید موتور شارژی به حداکثر سرعت آن هم توجه داشته باشید.
  • آپشن ها: برخی مدل ها دارای پخش کننده صوتی یو اس بی هستند، شما می توانید با پرداخت مقدار بیشتری از امکان پخش موسیقی بر روی موتور هم بهره ببرید.
  • تعداد موتور: همان گونه که در قسمت های قبلی توضیح داده شد، دارای دو نوع تک موتوره و دو موتوره هستند، شما می توانید با انتخاب مدل های دو موتوره از حالت چند سرعتی دستگاه استفاده کنید.
  • گارانتی: برخی مدل ها دارای خدمات پس از فروش هستند، بهتر است مدل های ضمانت دار را تهیه کنید، زیرا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توانید در صورت خرابی از خدمات پس از فروش آن ها بهره ببرید.

روش نگهداری از موتور شارژی:

  • همیشه تا زمانی که باتری به اتمام نرسیده اقدام به شارژ کردن باتری نکنید زیرا با این کار به باتری آسیب جدی خواهید زد.
  • اگر از موتور قرار است به مدت چند ماه استفاده نکنید، بهتر است قطب مثبت را از روی باتری جدا کنید، این کار طول عمر باتری را چند برابر می کند.
  • هرگز در حالت بدون شارژ اقدام به هول دادن کودک خود نکنید، این کار به قطعات داخل موتور آسیب جدی وارد می کند.
  • هیچ گاه موقعی که در سرازیری کودک شما با دنده جلو حرکت می کند برای متوقف ساختن آن از دنده عقب استفاده نکنید.
  • از شستن موتور شارژی خودداری کنید، زیرا به قسمت الکترونیکی دستگاه آسیب شدید وارد می شود.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید موتور شارژی مورد نیاز خود را خریداری نمایید.
خرید تاب برقی و نی نی لای لای 
خرید روروئک و واکر 
منبع : کیمیک 

راهنمای خرید پتوی نوزاد

یکی از اصلی‌ترین و مهم ‌ترین نیازهای بشر، خواب می‌باشد، این نیاز در سالهای اولیه‌ی زندگی بیش از پیش احساس می‌شود. به گونه‌ای که نوزادان تازه متولد شده حدود ۲۲ ساعت در طول شبانه روز را باید خواب باشند. به همین دلیل است که هنگام خرید سیسمونی برای فرزند دلبندتان سعی دارید که مقدمات خوابی آرام را برای او فراهم کنید. موقع خرید وسایلی که نوزادان به آن نیاز دارند، نقش پتوی کودک و سرویس تشک او انکارناپذیر خواهد بود. چون این دو ارتباط مستقیمی با رشد عقلی نوزاد تازه ‌متولد شده‌ی شما خواهد داشت و بدون استراحت و خواب کافی، کودک در آینده به مشکلات جدی دچار می‌شود.

خرید یک پتوی زیبا با شکل‌های جذاب و دوست داشتنی بچه‌ها را به خوابیدن دعوت می‌کند. به همین دلیل است که محققان می‌گویند وسایل خواب کودک را مطابق سلیقه‌ی او خریداری نمایید. والدین عزیز اگر فرزندتان هنوز به دنیا نیامده است و سیسمونی او را خریداری نکرده‌اید، پیشنهاد کیمیک به شما عزیزان این است که حتما سری به فروشگاه‌های لوازم کودک و نوزاد بزنید تا بتوانید با خرید یک پتوی نرم و باکیفیت، خوابی آرام را برای آنها به ارمغان آورید.

پس با توجه به این مقدمه‌ی کوتاه احتمالا به اهمیت خرید این وسیله پی بردید. در ادامه‌ی مطلب هم اطلاعاتی مفید و کاربردی را خدمت شما والدین عزیز ارائه خواهیم داد تا با آگاهی کامل نسبت به خرید وسیله برای فرزندش اقدام نمایند. چراکه کودکان امانت‌هایی هستند در دستان پدر و مادر، پس وظیفه‌ی والدین تامین آسایش و آرامش آنها می‌باشد. به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم که برای دانستن این‌ نکات و بالا رفتن اطلاعات خود در زمینه‌ی خرید پتوی کودک با‌ ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : صندلی ماشین کودک چیست 

منظور از پتوی‌کودک چیست؟

در واقع نام دیگر این محصول کاربردی روانداز می‌باشد و نوعی بافته از جنس پشم است که افراد هنگام خواب بر روی خودشان می‌کشند. اگر این پتو در حالت کوچک و جمع و جوری تولید شده باشند، به آن پتوی کودک گفته می‌شود. در گذشته مردم تلاش می‌کردند که از پارچه‌ای که خیلی ضخیم هم نبود، استفاده کنند و بر روی خود یا کودکشان از آنها بهره ببرند. به هر صورت هدف از بهره گیری از روانداز، جلوگیری از سرما می باشد.

جالب است بدانید که بسیاری از افراد بر طبق عادت، هنگام خواب باید بک روانداز هرچند نازک را بر روی خود بیندازند تا به خوابی عمیق فرو روند. منظور از پتوی کودک هم رواندازی است که بلندای آن متناسب با قد کودکان طراحی شده است و معمولا ضخامت آنها هم نسبت به پتوهای بزرگ بیشتر می‌باشد. طرح و نقش موجود بر روی پتو هم دارای شخصیت‌های کارتونی و یا رنگ‌های شاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید : بهترین ساعت خواب برای کودکان 

عزیزان حتما به ایمنی نوزاد توجه داشته باشید:

والدین گرامی توجه داشته باشید که احتمال مرگ ناگهانی نوزادان در خواب وجود دارد، بنابراین تا وقتی که کودکتان کوچک است، گزینه‌ی مناسب عدم خرید پتو می‌باشد، چون احتمال دارد که وقتی شما مشغول کار هستید، یکباره پتو جلوی دهان و بینی او را بگیرد و فرزند دلبندتان خفه شود. آکادمی پزشکی اطفال در آمریکا گفته است که استفاده از پتو، بالش نرم و روانداز برای کودکان کمتر از ۱۲ ماه اصلا مناسب نیست و خطر خفگی آنها را تشدید می‌کند.

نظر این آکادمی بر استفاده از کیسه خواب، پتوی پوشیدنی و پاپوش‌های مخصوص نوزادان می‌باشد، تا خطری عزیزتان را تهدید نکند. علاوه بر اینها اگر خیلی اصرار دارید که پتو بر روی نوزادتان بیندازید، از پتوهای بدون روبان و مدل‌هایی که دور دوزی ندارند، بهره ببرید. چون در غیر این صورت سر کودک ممکن است در این دور دوزی‌ها گیر کند و خفه شود. پس عزیزان بهتر است که برای سن بعد لز یکسالگی با فکر خرید پتوی کودک باشید.

بیشتر بخوانید : ساک لوازم نوزاد و آنچه درباره آن باید بدانید 

آشنایی بیشتر با انواع پتوهای نوزاد موجود در بازار:

  • پتو سلولی پنبه‌ای: جنس این پتو صددرصد پنبه و نخ می‌باشد، چون شکل ظاهری این پتو دارای سوراخ است به پتو سلولی معروف است. به دلیل چرخش جریان هوا در ساختار این پتو، اگر بر روی صورت کودک بیفتد، امکان خفگی او بسیار کم خواهد بود. شست‌و‌شوی این مدل از پتوها بسیار راحت است، چون بافت آنها سبک می‌باشد.
  • پتوهای سلولی آکریلیکی: ویژگی‌های این پتو تقریبا مانند مدل قبلی می‌باشد. اما در ساختار آنها به جای استفاده از الیاف طبیعی از الیاف مصنوعی استفاده شده است. یکی از مزیت‌های این مدل این است که جنس سبکی است که هبچ‌گاه چروک نمی‌شود. عزیزان فقط دقت داشته باشید که به دلیل آکریلیک به کار رفته در آن؛ باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی در نوزادان می‌شود. متاسفانه جنس داخلی این پتو هم حالت تنفسی ندارد.
  • پتوی کودک بامبو: بامبو گیاهی مفید در طبیعت است که سرعت رشد بالایی دارد و پارچه‌ای که از این جنس ساخته می‌شود، بسیار نرم و سبک خواهد بود. الیاف داخلی این پارچه ضدآلرژی و ضد حساسیت می‌باشد. فقط تنها ایرادی که این جنس از پتو دارد، این است که اگر خیس شود، دیر خشک می‌شود.
  • پتو پشمی: اگر به فکر محافظت کودک خود از سرما هستید، پیشنهاد کیمیک به شما خرید پتوی پشمی می‌باشد، چون خیلی خوب گرما را در خود نگه می‌دارند. دوام و مقاومت این مدل از پتوهای کودک نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر است.
  • پتو از جنس فلانل: جنسی ترکیبی از پنبه و پشم است که برای فصول سرد سال بسیار مناسب خواهد بود. منتهی حواستان باشد که در فصول گرم سال به سراغ این پتو نروید؛ چون نوزادتان بیش از اندازه عرق خواهد کرد.
  • پتو کودک مینکی: جنس به کار رفته در این‌ پتو الیاف پلی استری هستند که بافت آن را بسیار نرم و سبک کرده است. دوام بالایی هم خواهند داست؛ فقط هنگام انداختن بر روی کودکتان مراقب باشید که جلوی دهان و بینی او نیفتد، چون تنفسی نیست.
  • پتو میکروفایبری: این پتو هم مانند پتوی مینکی ساختاری نرم و لطیف دارد و اصلا لکه به خودش نمی‌گیرد. شستن پتو میکرو فایبری بسیار راحت است و لزوما نباید از مواد شوینده‌ی خاص بهره ببرید. این پتو از پارچه‌ی مصنوعی ساخته شده از پلی استر و پلی پروپلین تولید می‌شود.

اندازه‌ی‌ پتو چه مقدار باید باشد؟

بلندی پتو باید به مقداری باشد که تمامی اعضای بدن کودک شما را پوشش دهد. چون هدف از خرید پتو برای کودکان حفاظت از آنها در برابر سرما می‌باشد‌. پس هنگام خرید حتما به این‌ نکته توجه داشته باشید تا مبادا فرزندتان سرما بخورد. علاوه بر آن بزرگ بودن خیلی زیاد پتو هم فرزندتان را اذیت خواهد کرد و به اصطلاح در آن گم می‌شوند! پتوی نوزاد و کودک در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که استانداردترین آن سایز ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی متر می‌باشد.

سخن پایانی:

  • حتما قبل از خرید به قیمت پتوی قیمت توجه کنید.
  • سعی کنید پتوی کودک را از میان طرح‌ها و شکل‌های جذاب انتخاب نمایید.
  • به طبیعی بودن الیاف به کار رفته در ساختار پتو توجه داشته باشید.
  • دقت به سایز پتو را فراموش نکنید.
  • پتو کودک را از میان برندهای معتبر و مطرح خریداری نمایید.
  • هیچ‌گاه به سراغ خرید پتوهای دوردوزی شده، نروید.
  • برای زیبایی اتاق خواب کودکتان می‌توانید، ست پتو و بالش زیبایی را برای او خریداری کنید.
  • زیبایی پتوی انتخابی برای کودک شما، تاثیر زیادی بر جذابیت اتاق خواب او خواهد داشت.



منبع : کیمیک